بدنه خبر

صفحه نخست /محققین دانشگاه مراغه در جمع ...

محققین دانشگاه مراغه در جمع پژوهشگران پر استناد 2 درصد برتر جهان در سال 2023

شنبه / 15 مهر 1402

9 نفر از محققین دانشگاه مراغه در جمع پژوهشگران پر استناد 2 درصد برتر جهان در سال 2023 قرار گرفتند. این داده‌ها به طور جداگانه برای تأثیر طولانی مدت شغلی و همچنین برای تأثیر سال 2023 محاسبه شده اند. تعداد پژوهشگران دانشگاه مراغه در هر دو فهرست طولانی مدت و یکساله، یک نفر افزایش یافته است.

 

روش شناسی: پژوهشگران دانشگاه استنفورد با استفاده از داده­ های پایگاه داده Scopus (ارائه شده توسط (Elsevier، یک پایگاه داده از دانشمندان پراستناد ایجاد کرده‌اند که بر اساس اطلاعات استاندارد شده در مورد استنادها، جایگاه نویسندگی آنها یا همان الگوی هم-‌نویسندگی؛ تک‌نویس، اولین، آخرین نویسنده (hm-index )، شاخص هرش (h-index) و یک شاخص ترکیبی جدید بر اساس نمره (c-score) می ­باشد. c-score به جای بهره‌وری (تعداد انتشارات) بر تأثیر (استنادها) تمرکز می‌کند و همچنین اطلاعات مربوط به الگوی هم-‌نویسندگی را در بر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش با در نظر گرفتن پوشش داده ­ها از سال 1834 تا پایان سال 2022 دانشمندان بر اساس طبقه بندی استاندارد Science-Metrix در 22 حوزه علمی و 174 زیر شاخه طبقه بندی شده اند.

برای حضور در این رتبه بندی لازم است نویسندگان مقالات از دقیق بودن نمایه های Scopus خود اطمینان حاصل کنند. (https://orcid.scopusfeedback.com)

 

پژوهشگران دو درصد برتر طولانی مدت دانشگاه مراغه:

 دکتر مهدی اسرافیلی از دانشکده علوم پایه
دکتر محمد رضا اکبر پور از دانشکده فنی و مهندسی
دکتر کریم کاکایی  از دانشکده علوم پایه 

 

پژوهشگران دو درصد برتر دانشگاه مراغه در سال 2023:

دکتر مهدی اسرافیلی از دانشکده علوم پایه

دکتر هومان مراد پور از مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه

دکتر رضا اباذری از دانشکده علوم پایه

دکتر غلامرضا مهدوی نیا از دانشکده علوم پایه

دکتر محمد رضا اکبر پور از دانشکده فنی و مهندسی

دکتر کریم کاکائی از دانشکده علوم پایه

دکتر محمد سبزی از دانشکده فنی و مهندسی

دکتر محمدرضا مرشد لو از دانشکده کشاورزی

دکتر مرتضی ایرانی فام از دانشکده علوم پایه

 

مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه مراغه این موفقیت ارزنده را به این عزیزان و جامعه علمی دانشگاه تبریک گفته و آرزوی توفیقات روز افزون برایشان دارد.


بایگانی خبرها