بدنه خبر

صفحه نخست /حضور سه نفر از پژوهشگران ...

حضور سه نفر از پژوهشگران دانشگاه مراغه جز پژوهشگران یک درصد برتر دنیا

دوشنبه / 29 آبان 1402

حضور سه نفر از پژوهشگران دانشگاه مراغه جز پژوهشگران یک درصد برتر دنیا

دکتر مهدی اسرافیلی دیزجی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه مراغه در حوزه موضوعی شیمی، دکتر حسین نامی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک در حوزه موضوعی مهندسی و دکتر صادق رستم‌نیا عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران (وابستگی دوم با دانشگاه مراغه) در حوزه موضوعی شیمی در لیست پژوهشگران یک درصد برتر دنیا در سال 1402 قرار گرفتند.

به گزارش مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه مراغه، این فهرست بر اساس داده­ های پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت  Analytic Clarivate است که فهرست پژوهشگران پراستناد را در بازه زمانی 10 ساله به صورت دوماهنامه منتشر می‌نماید.

لازم به ذکر است پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که در پایگاه وب آو ساینس دریافت کرده‌اند مرتب سازی شده و سپس پژوهشگران یک درصد برتر براساس حدود آستانه استنادی ESI به عنوان پژوهشگران علمی در نظر گرفته می‌شوند که از دانشگاه مراغه، دکتر مهدی اسرافیلی دیزجی در حوزه موضوعی شیمی و دکتر حسین نامی در حوزه موضوعی مهندسی و دکتر صادق رستم نیا در حوزه موضوعی شیمی در لیست پژوهشگران یک درصد دنیا قرار گرفته‌اند.

انتشار در رسانه‌های بین‌المللی و نمایه‌شدن در پایگاه‌های بین‌المللی، از راه‌های رسیدن به مرجعیت علمی در سطح جهان است. از مهمترین نمودهای مرجعیت علمی در ارجاعات جهانی به آثار علمی در سه بخش تبلور می‌یابد: 1. جایگاه جهانی دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی ایران 2. شمار استنادها 3. پژوهشگران پراستناد.

ضمن تبریک به اعضای محترم هیات علمی که موفق به کسب این اعتبار و افتخار شده ­اند، توفیقات روز افزون ایشان را از خداوند متعال خواستاریم.

بایگانی خبرها