برخلاف نظریه های قبلی یادگیری زبان که مبتنی بر نتیجه بودند، دیدگاه های مدرن در مورد فراگیری زبان، مانند ساخت گرایی، بر اهمیت فرآیندی که معلمان برای آموزش و یادگیری برای آموزش انجام می دهند، تأکید می کند. در پرتو سازنده گرایی، بازتاب معلمان نقشی حیاتی در موفقیت های حرفه ای آن ها و در نتیجه موفقیت فراگیرانشان دارد. آموزش انعکاسی (RT)، به عنوان نتیجه بالقوه تفکر بازتابی (RTH)، یکی از موضوعات SLA مورد توجه در دهه های اخیر بوده است. اما یکی از موانع اتخاذ اقدامات انعکاسی در کلاس درس احساس فرسودگی شغلی مربیان (BO) است. در واقع، فرسودگی شغلی معلمان باعث ایجاد مشکلاتی می شود که معلمان ممکن است در حرفه خود تجربه کنند. در حالی که مطالعات متعددی در مورد RT، RTH و BO به طور جداگانه وجود دارد. تعداد بسیار کمی به این موضوع توجه داشته اند که چگونه این گونه ها ممکن است با یکدیگر ارتباط داشته باشند و آنهایی که هر یک از روابط احتمالی را مطالعه کرده اند، نتایج متناقضی ارائه کرده اند. در این مطالعه همراه با بررسی روابط بین این متغیرها، نقش واسطه ای احتمالی RTH بر رابطه بین RT و BO را نیز بررسی کرده ایم. برای این مطالعه گروهی متشکل از 223 معلم زبان انگلیسی مرد و زن ایرانی از مدارس مختلف با مدرک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی از بخش خصوصی و دولتی در چهار شهر ایران انجام شد. سه پرسشنامه به صورت آنلاین به آنها ارائه شد که یکی برای بررسی هر یک از متغیرها بود. در پایان داده های استخراج شده از پاسخ های شرکت کنندگان برای تجزیه و تحلیل آماری به SPSS و برای تجزیه و تحلیل SEM به AMOS ارسال شد. نتایج نشان داد که اگرچه بین RTH و RT یا RTH و BO همبستگی معنی داری وجود ندارد، اما بین RH و BO همبستگی منفی و معنی داری وجود دارد و RTH می تواند نقش واسطه ای بر رابطه بین RT و BO داشته باشد. این یافته ها می تواند پیامدهایی برای معلمان، طراحان برنامه درسی و توسعه دهندگان مواد داشته باشد.